Uudet ominaisuudet
Mallivuoden 2025 Racing malleissa on sarja uusia ominaisuuksia koko 2T- ja 4T-mallistolle sekä muutamia mallikohtaisia uudistuksia.
Yleiset uudet ominaisuudet (koko mallisto)
- Uudet Ergal-alumiinista valmistetut jalkatapit: Uudistetut jalkatapit, joissa on vaihdettavat metallinastat, ovat edellistä kapeammat, mikä tarjoaa enemmän liikkumavaraa tinkimättä pidosta. Nämä jalkatapit varmistavat pyörän hallinnan ja pidon koko ajon ajan.
- Etujarrusatula: Uusissa Racing malleissa on kevyempi ja suorituskykyisempi Nissin-jarrusatula verrattuna edelliseen versioon. Se helpottaa pyörän käsittelyä säilyttäen samalla jarrutusvoiman ja progressiivisuuden.
- Suurempi takapyörän akseli: Takapyörän akselin halkaisijaa on kasvatettu 2 millimetrillä ja on nyt 22 mm. Tämä parannus lisää jäykkyyttä ja vääntövastusta, mikä tekee pyörästä ketterän ja hyvin ohjattavan tiukimmissakin kiihdytyksissä. Takahaarukka on myös päivitetty yhteensopivaksi uudelle akselille.
- Tehokartanvaihtopainike: Kartanvaihtopainike on siirretty ohjaustangon pehmusteen sisäpuolelle, säilyttäen tutun tuntuman X-Pro-malleista. Myös 4T-mallien luistonestopainike sijaitsee samassa paikassa.
- Ulkonäkö: X-Pro-malleista tutut yksilölliset, aggressiiviset ja näyttävät katteet on nyt sisällytetty myös vuoden 2025 RR Racing-malleihin. Etuvalon maski ja katteet ovat uudistettuja. Uusi kartiomainen maski ja virtaviivaiset katteet mahdollistavat helpon pääsyn ilmansuodattimeen ja istuin on edelleen helposti irrotettavissa painikenapilla.
- Tuorevoiteluöljyn sekoitus: Kaikista 2T Racing -malleista on poistettu tuorevoiteluöljyn automaattinen sekoitus, jotta pyörän painoa saatiin kevennettyä. Automaattinen tuorevoitelu on kuitenkin saatavilla lisävarusteena.
Moottori – RR 2T 250 Racing
250-kuutioinen moottori saa uuden sylinterinkannen, jossa on kaksoissytytystulppa, mikä parantaa moottorin suorituskykyä. Voimanjako on lineaarisempaa, ja maksimaalisen tehon kasvusta huolimatta pyörän hallittavuus on parantunut huomattavasti. Kaksoissytytystulpan käyttö tarjoaa lukuisia etuja:
- Puhtaammin palava sytytys ja pienempi polttoaineenkulutus, mikä parantaa kaasuvastetta kaikilla moottorin kierrosalueilla sekä voimanjakoa kaikissa pito-olosuhteissa.
- Suurempi vääntö ja teho mahdollistavat suuremman moottorin käyttöalueen.
- Kaksoissytytystulppia hallitaan erillisellä sähköjärjestelmällä. Jos yksi tulpista rikkoontuu, moottori pystyy silti toimimaan, tosin heikommin, mikä kuitenkin mahdollistaa kilpailun tai ajoretken suorittamisen loppuun.