RR X-PRO MY 2026
”Aja kuin X-PRO”
“Aja kuin X-PRO” -konsepti lanseerattiin viime vuonna ja se oli heti menestys. Vuoden 2026 mallisto tarjoaa vieläkin enemmän: parempaa vakautta, mukautettavuutta ja ajomukavuutta niin ammattilaisille kuin harrastajillekin. Runkoratkaisut, jousitus ja moottori ovat saaneet huomiota, ja niiden ansiosta X-PRO mallisto on nyt entistäkin monipuolisempi.
X-PRO mallisto sopii nopeille radoille, teknisille Hard Enduro -poluille ja kaikkeen siltä väliltä. Jokaisella mallilla on oma luonteensa, mutta yhteistä kaikille on ajamisen ilo ja loistava ajotuntuma.
RR-MALLIEN TEKNISET TIEDOT
2-TAHTIMALLIT
- 125 cc: Kevyt ja ketterä – loistava nuorille tai kevyttä hauskaa etsiville kokeneille kuljettajille.
- 200 cc: Lisää tehoa ja vääntöä verrattuna 125:seen, mutta silti kevyt ja helposti hallittava
- 250 cc: Lempeämpi luonne, vähemmän tehoa kuin 300:sessa , mutta moottori kiertää korkeammalle.
- 300 cc: Vääntävä moottori, ihanteellinen metsään ja teknisille reiteille.
4-TAHTIMALLIT
- 350 cc: Kevyin 4-tahtinen, suosii korkeita kierroksia, pehmeä moottorin tehonulostulo.
- 390 cc: Tasapainoinen malli käsiteltävyyden ja tehon välillä.
- 430 cc: Korkean suorituskyvyn moottori, parhaimmillaan isoilla vaihteilla.
- 480 cc: Eniten vääntöä ja tehoa, kokeneille kuljettajille.
PÄIVITYKSET (KOKO MALLISTO)
- Runko: Race mallistosta tuttu runkoratkaisu, jossa päärunkoputken paksuutta on kasvatettu 1 cm. Suurempi päärunkoputki parantaa vakautta ja kääntyvyyttä.
- Takajousitus: ZF-monoshock linkkujousitus.
- Etuhaarukka SHC (Single Hydraulic Chamber) -haarukka: Vähemmän painoa, herkkä ja lineaarinen käytös. Säädettävä esijännitys, meno ja paluuvaimennus.
- Takahaarukka: Takapyörän akselin halkaisija kasvanut 22 mm:iin – lisää jäykkyyttä ja vääntölujuutta.
- Ohjaustangon kiinnitys: Xtrig Flexfix, vähentää tärinää ohjaustangossa.
- Nostohihna: Uusi nostohihna edessä
- Karttakytkin: Ohjaustangossa oleva karttavalitsin säilyy tutulla paikalla ohjaustangon pehmusteessa.
- Jarrut: Uusi Nissin-etujarrusatula, kevyempi ja entistä tehokkaampi jarrutuntuma.
- Jäähdyttimet: Vahvistettu rakenne ehkäisee vääntymistä.
- Akku (4T): Uusi kevyempi ja tehokkaampi akku.
- Ulkoasu: Uusi punainen väritys mustilla grafiikoilla.
- Takavalo: Uusi LED-valo – modernimpi ja kestävämpi.
MALLIKOHTAISET PÄIVITYKSET
RR 250 2T
- Sama kampiakseli 300 cc:n kanssa – lisää moottorin vääntöä ja alentaa painopistettä.
- Uusi sylinteri ja sylinterin kansi– lisää kokonaistehoa.
- Toisen vaihteen toimintaa parannettu – sujuvampi vaihto kolmosvaihteelle.
RR 125 2T
- Uusi mäntä ja sylinterinkansi – lisää vääntöä ja moottori reagoi herkemmin.
- Uusi vaihteisto – kestävämpi (koskee myös 200 cc -mallia).
RR 4T
- Uusitut moottorinohjauskartat– laajempi tehoalue ja entistä parempi ajettavuus kaikissa moottorin kierrosalueissa.