Uudet ominaisuudet
Mallivuoden 2025 Racing malleissa on sarja uusia ominaisuuksia koko 2T- ja 4T-mallistolle sekä muutamia mallikohtaisia uudistuksia.
Yleiset uudet ominaisuudet (koko mallisto)
- Uudet Ergal-alumiinista valmistetut jalkatapit: Uudistetut jalkatapit, joissa on vaihdettavat metallinastat, ovat edellistä kapeammat, mikä tarjoaa enemmän liikkumavaraa tinkimättä pidosta. Nämä jalkatapit varmistavat pyörän hallinnan ja pidon koko ajon ajan.
- Etujarrusatula: Uusissa Racing malleissa on kevyempi ja suorituskykyisempi Nissin-jarrusatula verrattuna edelliseen versioon. Se helpottaa pyörän käsittelyä säilyttäen samalla jarrutusvoiman ja progressiivisuuden.
- Suurempi takapyörän akseli: Takapyörän akselin halkaisijaa on kasvatettu 2 millimetrillä ja on nyt 22 mm. Tämä parannus lisää jäykkyyttä ja vääntövastusta, mikä tekee pyörästä ketterän ja hyvin ohjattavan tiukimmissakin kiihdytyksissä. Takahaarukka on myös päivitetty yhteensopivaksi uudelle akselille.
- Tehokartanvaihtopainike: Kartanvaihtopainike on siirretty ohjaustangon pehmusteen sisäpuolelle, säilyttäen tutun tuntuman X-Pro-malleista. Myös 4T-mallien luistonestopainike sijaitsee samassa paikassa.
- Ulkonäkö: X-Pro-malleista tutut yksilölliset, aggressiiviset ja näyttävät katteet on nyt sisällytetty myös vuoden 2025 RR Racing-malleihin. Etuvalon maski ja katteet ovat uudistettuja. Uusi kartiomainen maski ja virtaviivaiset katteet mahdollistavat helpon pääsyn ilmansuodattimeen ja istuin on edelleen helposti irrotettavissa painikenapilla.
- Tuorevoiteluöljyn sekoitus: Kaikista 2T Racing -malleista on poistettu tuorevoiteluöljyn automaattinen sekoitus, jotta pyörän painoa saatiin kevennettyä. Automaattinen tuorevoitelu on kuitenkin saatavilla lisävarusteena.
Moottori – RR 4T Racing
Kaikki nelitahtiset Racing-mallit saavat uudet moottorinlohkot, jotka ovat peräisin RX 450 -mallista. Uudet moottorinlohkot ovat pienempiä ja kevyempiä verrattuna edellisiin. Uudistus jättää myös enemmän tilaa pakoputkelle, mikä helpottaa huoltotöitä.
Kilpailukomponentit – Koko mallisto Betan kilpailuvalmiin version erikoiskomponentit ja jousituspaketti ovat säilyneet muuttumattomina:
- 48 mm Kayaba AOS -suljettu kaksoikammiokeula: Anodisoidut sisäosat ja käsitellyt materiaalit minimoivat liukukitkan, kun taas säädettävä puristus- ja paluuvaimennus mahdollistavat jokaiselle kuljettajalle täydellisen säädöt.
- Kayaba C46 RCU -iskunvaimennin: KYB-iskunvaimentimen kyky tasoittaa maaston epätasaisuuksia, siirtää voimaa takapyörään ja varmistaa suorituskyvyn yhtenäisyyden tekee siitä kilpa-ajon lippulaivan. Säädettävä esijännitys, puristusvaimennus (korkeissa ja matalissa nopeuksissa) sekä paluuvaimennus takaavat, että kuljettajat voivat säätää jousituksen mieleisekseen.
- Etuakselin pikalukitus: Selkeästi erottuva punainen anodisoitu metallivipu, joka auttaa säästämään arvokkaita sekunteja, kun rengas on vaihdettava kilpailun aikana.
- Vahvistetut käsisuojat: Kaksikomponenttiset käsisuojat eivät ainoastaan anna pyörälle kilpailullista ilmettä, vaan ne ovat myös erityisen kestäviä ankarimmissa maasto-olosuhteissa.
- Takaratas anodisoidulla alumiinikeskiöllä ja ZF Sprocketsin teräshampailla: Yhdistelmä tarjoaa huippuluokan suorituskykyä, keveyttä ja lujuutta—keveys yhdessä teräshampaiden kanssa takaa pitkän käyttöiän.
- Kilpaistuin: Pitävä istuinpäällinen aikakorttitaskulla varmistaa pidon, mukavuuden ja käytännöllisyyden.
- Anodisoitu musta vaihdevipu ja takajarrupoljin.
- Vaihde- ja moottoriöljyn täyttökorkit sekä öljynsuodattimen korkki anodisoitua punaista alumiinia.
- Ketjunkiristimet punaisesta Ergal-seoksesta.