Enjoy the Rideability

Betamotor esittelee uuden RR MY 2024 malliston, joka sisältää monia niitä ominaisuuksia, jotka tekivät sen edeltäjästä niin lyömättömän viime kilpakaudella, mutta jota on edelleen kehitetty merkittävillä uusilla ominaisuuksilla RR-malliston ylivallan säilyttämiseksi.

Beta on työskennellyt tiiviisti yhteistyössä Enduro-mestarien Steve Holcomben ja Brad Freemanin kanssa kehittäkseen mallistoon uusia ratkaisuja mm. voimansiirtoon , runkoihin ja jousitukseen vahvistakseen jo ennestään kiitettyjä ominaisuuksia. Betamotor insinöörien ohjaava filosofia ei ole ollut pelkästään pyörien suorituskyvyn lisääminen vaan tehdä suorituskyvystä entistä helpommin hallittavan.

Uusi mallivuosi on saanut sarjan päivityksiä jonka tarkoituksena on ollut vahvistaa jokaisen yksittäisin mallin erinomaisia ominaisuuksia. Muutoksia täydentää täysin uusi agressiivinen punainen värimaailma.

2024 mallisto tarjoaa laajan valikoiman sisältäen 8 eri mallia:
neljä 2-tahtista (125/200/250/300) ja neljä 4-tahtista (350/390/430/480) enduropyörää

 

RR MALLIEN AVAINKOHDAT:

 

2-TAHTISET

125cc

200cc

250cc

300cc

Malliston pienin, kevein ja helpoin käsiteltävä pyörä joka soveltuu nuorille , mutta myös kokeneille kuljettajille jotka haluavat pitää hauskaa.

Runko ja moottori perustuu 125cc malliin, mutta moottori tuottaa laajemman väännön ja tehon. Erittäin kevyt ja helppo käsiteltävä. Tuoreöljyvoitelu ja sähköstartti takaavat täydellisen ajonautinnon niin harrastajalle kuin kilpakuljettajalle

Ideaalinen niille jotka haluavat lempeän ja helposti käsiteltävän 2-tahtisen, jossa hieman vähemmän tehoa ja voimaa kuin

300cc, mutta moottori kiertää korkeammalle.

Pyörä heille, jotka vaativat laitteelta vääntöä laajalalta kierrosalueelta. Pyörä on loistava valinta niin harrastajalle kuin kilpakuljettajalle.

4-TAHTISET

350cc

390cc

430cc

480cc

Helpon käsiteltävä nelitahtiversio jonka moottori loistaa korkeammilla kierrosalueilla, mutta kuitenkin tuottaa hyvin tasaisen tehon.

Erinomainen käsiteltävyys ja tehoalue. Todella vääntävä ja sitkeä moottori jonka teho välittyy myös erinomaisesti pidoksi.

Korkeasuorituskykyinen moottori loistavalla vääntökäyrällä joka tulee parhaiten esille pitkillä välityksillä

Tämä pyörä omiaan laajoille saloille. Kuten 430cc pyörä, mutta vielää terästettynä lisäväännöllä ja -teholla.

 

TÄRKEIMMÄT MUUTOKSET:

Koko mallisto:

– Istuin: istuimen vaahtomuovissa on uudenlainen geometria ja tiheys, mikä lisää kuljettajan mukavuutta. Suurempi tukipinta-ala ja uusi materiaalikoostumus tarjoavat nyt ajajalle paljon mukavamman kosketuksen pyörään

– Jousitus: Jousituksen kehittämisen lisäksi vuosimallin 2024 pyörissä on kevyemmät haarukan vaipat, erityisesti haarukkatankojen kiinnitysalueella. Vaipat on koneistettu uudella tapaa tarjoamaan hallittua joustavuutta, mikä mahdollistaa paremman vaimenemiseen epätasaisessa maastossa ja siten merkittävästi lisäten mukavuutta ja herkkyyttä.

– Jarrut: etujarrujärjestelmä on saanut jarrulinjan päivityksiä. Jarruletkun suojavaippa on nyt kiinnitetty kahdesta kohtaa (ylhäältä ja alhaalta, aiemmin se oli vain alhaalta), jolloin jarruletkun suoja kestää paremmin siihen kohdistuvia jatkuvia rasituksia.

– Jäähdyttimet: RR 2T 250/300 sekä koko RR 4T mallisto saavat uudet kevyemmät ja jäykemmät jäähdyttimet, joiden yläosaa on uudelleen muotoiltu suuremman ohjauskulman saavuttamiseksi. Uudet jäähdyttimet tarjoavat myös paremman jäähdytysnesteen kierron tehostaen jäähdytystä. Jäähdyttimissä on myös  enemmän vahvistuksia, ja ne on varustettu uudella korkilla, joka on kovempi ja vähemmän alttiina mahdollisille iskuille.

– Grafiikka: uudessa mallivuodessa on täysin uusi aggressiivinen, geometrinen ja moderni ilme, joka on saavutettu tälle mallille tyypillisten  punaisten, valkoisten ja mustien värien taitavalla käytöllä, ominaisessa Beta-punaisessa.

Koko mallistoon tehtyjen päivitysten lisäksi on useita  erityisiä 2- ja 4-tahtimalleihin liittyviä parannuksia, jotka nostavat suorituskyvyn vieläkin korkeammalle.

RR 2T 300

– Kampiakselin runkolaakerit: RR 2T 300 moottorissa on nyt rullalaakerit, jotka poikkeavat edellisen mallivuoden laakereista. Rullalaakerit ovat järeämpiä ja herkempiä paranten moottorin suorituskykyä.

RR 4T 350/390/430/480

– Luistonesto: luistonesto on ottanut suuren askeleen eteenpäin kehityksessään. Betamotor insinöörit ovat parantaneet luistoneston kartoituksia ja löytäneet uuden, tarkemman tavan ohjata luistonestojärjestelmää, jotta se toimisi mahdollisimman tarkasti ja tehokkaasti tilanteissa jolloin sitä todella tarvitaan

– Ilmansuodatinkotelo: ilmansuodatinkotelo ja sen myötä moottoriin menevä ilmavirta on muuttunut. Tällä muutoksella saavutetaan parempi suorituskyky keskisuurilla moottorin kierrosnopeuksilla, samalla kun vääntömomentti pysyy alhaisilla nopeuksilla optimaalisena, mikä saavutettiin nykyisen pakosarjan käyttöönotolla . Tämä innovaatio mahdollistaa nyt täydellisen tehonsiirron koko moottorin kierrosalueella.

Saatavuus

Kesäkuun.