Julkaistu 14.07.2019

Beta RR 2020 - Uusi sukupolvi

Beta RR MY2020 - Uusi sukupolvi

Beta julkaisee markkinoille RR MY 2020 enduropyörä malliston , joka ei ole pelkästään edellisten mallien pohjalta tehtyä hienosäätöjä vaan edustavat täysin uuttaa enduropyörien sukupolvea. 

2020 mallisto tarjoaa todella laajan valikoiman sisältäen 8 eri mallia: 
neljä 2-tahtista (125/200/250/300) ja neljä 4-tahtista (350/390/430/480)

 
Beta on uudelleentulkinnut off-road kokemuksen tarjoamalla ainutlaatuisen ajokokemuksen pyörillä jotka ovat kevyitä, virtaviivaisia, turvallisia, luotettavia sekä erittäin helppoja ajaa.

Beta suunnittelijat, insinöörit, testaajat sekä koko kehitysosasto ovat tehneet upeaa työtä 2020 malliston kanssa kehittäessään merkittäviä muutoksia kuten uuden 4T voimayksikön, tasapainoakselilla varustetun 250/300 2T moottori, rungon, istuimen, takahäkin, polttoainetankit, katemuovit sekä lukuisia muita yksityiskohtia näin ollen tarjoten  asiakkaillensa pyöriä johon todella voi suhtautua intohimoisesti.

RR MALLIEN AVAINKOHDAT: 

2-TAHTISET

 
RR 2T 125
Malliston pienin, kevein ja helpoin käsiteltävä. Todellinen racing pyörä joka soveltuu nuorille harrastuksen aloittelijoille kuin myös kokeneille kuljettajilla , jotka haluavat pitää pyörällä hauskaa.

RR 2T 200
Runko ja moottori perustuu 125cc malliin, mutta moottori tuottaa laajemman väännön ja tehon. Erittäin kevyt ja helppo käsiteltävä. Tuoreöljyvoitelu ja sähköstartti takaavat täydellisen ajonautinnon niin harrastajalle kuin kilpakuljettajalle

RR 2T 250
Ideaalinen niille jotka haluavat lempeän ja helposti käsiteltävän 2-tahtisen, jossa hieman vähemmän tehoa ja voimaa kuin


RR 2T 300
Tehty niille, jotka vaativat laitteelta vääntöä laajalalta kierrosalueelta. Pyörä on loistava valinta niin harrastajalle kuin kilpakuljettajalle.

 
4-TAHTISET

 
RR 4T 350
Helpon käsiteltävä nelitahtiversio jonka moottori loistaa korkeammilla kierrosalueilla, mutta kuitenkin tuottaa hyvin tasaisen tehon. 

RR 4T 390
Erinomainen käsiteltävyys ja tehoalue. Todella vääntävä ja sitkeä moottori loistavalla vetopidolla.

RR 4T 430
Korkeasuorituskykyinen moottori loistavalla vääntökäyrällä joka tulee parhaiten esille pitkillä välityksillä. 

RR 4T 480
Tämä pyörä omiaan laajoille saloille. Kuten 430cc pyörä, mutta vielää terästettynä lisäväännöllä ja -teholla.


Uudet ominaisuudet:

Moottori

4-tahtiset (350/390/430/480 cc):

 Täysin uudistunut moottori jonka tavoitteena on ollut vähentää painoa sekä liikkuvien osien sijantia.  Tämä on saavutettu nostamalla kytkintä ja siirtämällä kampiakselia taakse. Painopisteen siirtäminen lähemmäksi takahaarukkaa mahdollistaa merkittävästi paremman käsiteltävyyden ka takarenkaan pidon. Kokonaispaino on pudonnut noin 1kg.

 Uusi magnesium kytkinkoppa joka on kehitetty parantamaan öljyn virtaamista kytkinasetelmaan sekä nostamaan suorituskykyä.

 Uusi magnesium vauhtipyöränkoppa joka on käytännöllisempi ja sen moderni ulkonäkö sopi uuteen moottoriin.

  Uusi vesipumppujärjestelmä tehokkaammalla virtauksella, mahdollistaa matalammat keskilämpötilat sekä tehokkaamman suorituskyvyn. Jäähdytinletkujen reitityksiä on myös yksinkertaistettu.

 Uusi sylinteri ja sylinterin kansi on uudistettu toimimaan yhdessä uuden jäähdytysjärjestelmän kanssa.

 Uudistunut öljynkiertojärjestelmä mahdollistaa tehokkaamman lämmönsiirron öljyn ja jäähdytysnesteen välillä jonka seuraksena öljyn keskilämpötila on alhaisempi.

 ⦁ Uudelleen suunnitellut, uudesta materiaalista valmistetut kytkinlevyt tarjoavat pehmeämmän kytkintuntuman sekä vaihteenvaihdon.

 Uudet vaihteistovälitykset.

 Uudistunut vaihdemekanismi keventää vaihteenvaihtoa.

  Uusi vaihdepoljin.

 Lisätty vapaa-vaihteen anturi.

 Uudet polttoaine ja sytytyskartat.

 2-tahtiset (250/300 cc):

Moottoriin lisätty tasapainoakseli joka vähentää moottorin värinöitä ja parantaa tehokäyrää. Parempi voimanulostulo koko moottorin kierrosalueella. 

Uudistunut sylinterin kansi (250 cc ainoastaan) joka lisää  moottorin vääntöä matalilla kierroksilla.

2-tahtiset (125 cc):

Uusi sylinteri, jossa muokattu pakoportti sekä ajoitus.

Uusi pakoputken / sylinterin kiinnike.

Uudistunut pakoaukonsäädin sekä läpät.

Uusi kytkinkoppa, jossa ilmausjärjestelmä sekä täyttökorkin paikkaa muutettu.

Uusi pakoputken paisuntasäiliö.

125 RR muutokset (samat jotka tuotiin aikaisemmin 2019 Racing malliin) lisäävät moottorin alavääntöä sekä huipputehoa tuoden paremman suorituskyvyn koko kierrosalueella.

Runko

 
Uusi runko jonka uudistunut geometria sekä jäykkyys tekevät pyörästä ketterämmän ja vakaamman. Painoa on vähennetty , mutta siitä huolimatta runko on uusien valuosien ansiosta vahvempi kuin aikaisemmin. Rungon kautta välittyviä värinöitä on myös saatu vähennettyä uusien kiinnityspulttien ansiosta ja se on alhaalta kapeampi mahdollistaen helpomman hallinnan teknisissä ajomaastoissa. 

Uudistunut takahaaraukka joka on myös 4-tahtisissa sekä 200cc malleissa pidempi parantaen vakautta sekä takapyörän pitoa. 

Täysin uudistunut takarunko, joka on entistä vahvempi ja sen sisälle on sijoitettu kaikki ilmansuodatin komponentit (myös sähökompomentteja sekä tuorevoitelusäiliö 2-tahtisissa)

Uusi ilmansuodatinkotelo.

Uudistunut ilmansuodattimenasennusjärjestelmä, helpottaa ja nopeuttaa suodattimen huoltoa

Parannettu etuhaarukka, jonka uudella sisäkitillä on madallettu painopistettä tarjoten täydellisen suhteen pehmeyttä, mutta samalla nopeamman vaimennuksen terävistä iskuista. Keulan shimmitystä on myös muutettu toimimaan optimaalisesti uuden rungon kanssa.

Uusi takaiskunvaimennin , jossa:

  -  Uusi top-out järjestelmä, joka on nyt jousen kanssa parantaen kovassa jarrutuksessa pitoa sekä renkaan kosketusta maahan.
  -  Uusi pidempi pohjaamisenesto kumi , joka on aikaisempaa progressiivisempi, jolla varmistetaan erinomainen suojaus ja parannetaan
   pohjaamisen vastusta 
  - Uusi shimmitys , joka optimoitu uudelle rungolle.

Uudistunut jäähdytysjärjestelmä jossa jäähdytysletkuja on sijoitettu rungon sisäpuolelle sekä uudet tehokkaammat jäähdyttimet . Tällä parannetaan lämpösiirtymää joka mahdollistaa moottorin toimimisen matalilla lämpötiloilla äärimmäisissäkin olosuhteissa.

Uudet suuremmat polttoainetankit. 4-tahtisissa: 9.1 l  ja 2-tahtisissa 9.5 l   2-T. Pidemmän toimintasäteen lisäksi uudet polttoainetankit on tehty parantamaan ergonomiaa sekä helpottamaan istuimessa liikkumista. 

Leveämpi ohjaustanko helpottaa pyörän hallintaa.

Uudistunut pakoputkisto joka on linjassa pyörän uuden takaosan kanssa.

Uudistunut sivujalka, jossa leveämpi kärki.

Uudet koneistetut jalkatapit jotka eivät tukkeudu helposti ja kosketuspinta on entistä terävämpi mahdollistaen saappalle paremman pidon. 

Uusi pidempi ketjunohjain.

Uusi vahvempi takajarrupoljin.


Ulkonäkö


Täysin uudistuneet katemuovit (valomaski, etu ja takalokasuojat , sivu ja takakatteet ) jotka parantavat pyörän ergonomiaa sekä käytännöllisyyttä, mutta silti säilyttävät upean Italialaisen muotoilun mistä Beta on tunnettu. 

Uusi Etulokasuoja , joka on eri paksuinen eri kohdista näin vähentäen painoa sekä tehden siitä elastisemman. 

Uusi teknopolymeeri takarunko

Uudet teknopolymeeri takarungon kiinnikeet

Uusi ohjaustangon suojus

Uudistunut istuin , joka on mukavampi sekä pyörän päällä on helpompi liikkua.

Uusi kevyempi rekisterikilven teline.

Uusi äänenvaimentajan suoja (ei 125 cc).

Uusi mittaristo

Uudistunut pohjapanssari.

Uusi takavalo.

Uudet runkosuojat.

Saatavuus

- Elokuun puoliväliin mennessä


RR 2T 250/300 TASAPAINOAKSELI

RR 2T 125 SYLINTERI

UUSI RUNKO

UUSI TAKARUNKO