Julkaistu 28.05.2021

RR MY 2022 on julkaistu!

MY 2022
The best just got better!

Aina on varaa parantaa! Tämän tietää parhaiten viralliset Betamotor tehdaskuljettajat: hallitseva Enduro GP & Enduro 2 maailmanmestari ja Italian mestari Steve Holcombe ja hallitseva Enduro 3 maailmanmestari Brad Freeman jotka ovat olleet vahvasti mukana 2022 pyörien kehityksessä. Ei ole myöskään sattumaa, että endurotähti Johnny Walker valitsi Betan palatakseen Extreme Enduron huipulle ja Beta enduromalliston pyörät ovat yksi luokkansa halutuimmista maailmassa.

Menestyksen vanavedessä Beta esittelee merkittäviä uudistuksia 2022 2-tahti ja 4-tahti mallistoonsa vieden jo ennestään olevat huippupyörät uusiin korkeuksiin.

2022 mallisto tarjoaa laajan valikoiman sisältäen 8 eri mallia:
neljä 2-tahtista (125/200/250/300) ja neljä 4-tahtista (350/390/430/480) enduropyörää

RR MALLIEN AVAINKOHDAT: 

2-TAHTISET

125cc

200cc

250cc

300cc

Malliston pienin, kevein ja helpoin käsiteltävä pyörä joka soveltuu nuorille , mutta myös kokeneille kuljettajille jotka haluavat pitää hauskaa.

Runko ja moottori perustuu 125cc malliin, mutta moottori tuottaa laajemman väännön ja tehon. Erittäin kevyt ja helppo käsiteltävä. Tuoreöljyvoitelu ja sähköstartti takaavat täydellisen ajonautinnon niin harrastajalle kuin kilpakuljettajalle

Ideaalinen niille jotka haluavat lempeän ja helposti käsiteltävän 2-tahtisen, jossa hieman vähemmän tehoa ja voimaa kuin

300cc, mutta moottori kiertää korkeammalle.

Pyörä heille, jotka vaativat laitteelta vääntöä laajalalta kierrosalueelta. Pyörä on loistava valinta niin harrastajalle kuin kilpakuljettajalle.

 

4-TAHTISET

350cc

390cc

430cc

480cc

Helpon käsiteltävä nelitahtiversio jonka moottori loistaa korkeammilla kierrosalueilla, mutta kuitenkin tuottaa hyvin tasaisen tehon.

Erinomainen käsiteltävyys ja tehoalue. Todella vääntävä ja sitkeä moottori jonka teho välittyy myös erinomaisesti pidoksi.

Korkeasuorituskykyinen moottori loistavalla vääntökäyrällä joka tulee parhaiten esille pitkillä välityksillä

Tämä pyörä omiaan laajoille saloille. Kuten 430cc pyörä, mutta vielää terästettynä lisäväännöllä ja -teholla.

 

TÄRKEIMMÄT UUDET OMINAISUUDET:

Koko mallisto

Iskunvaimennus: takaiskunvaimentimessa kokonaan uudistettu sisäänpäinvaimennus, jossa erillinen hitaan ja nopean vaimennuksen säätöalue. Tämä mahdollistaa entistä tarkemmat säätömahdollisuudet kun asetukset eivät vaikuta toisiinsa. Etuhaarukaan säädöt on uudistettu takaamaan entistä vakaampi ja tarkempi ajontuntuma vaativimmasakin käytössä.
Ulkonäkö: kaikissa malleissa tehdaspyörien inspiroima punainen värimaailma joka on viimeistelty upeilla uusilla grafiikoilla.

Näiden muutoksien lisäksi jokaista pyörämallia on kehitetty useilla teknisillä yksityiskohdilla.

TÄRKEIMMÄT MALLIKOHTAISET MUUTOKSET:

RR 2T 300

Moottori: moottori on kokonaan läpikäyty ja sylinterissä on nyt suurempi poraus, uusi mänta ja läppäventiili.
Kampiakseli: uudistunut kampiakseli lyhyemmällä iskulla.
Sylinterinkansi: sylinterinkansi on kokonaan uudistettu täydentämään muita moottorimuutoksia. Uusi iridium sytytystulppa.
Äänenvaimennin: kokonaan uusi äänenvaimennin pienemmällä halkaisijalla lisää korkeankierrosalueen tehoa sekä parantaa uuden moottorin käsiteltävyyttä,
Uusi jousilevykytkin: tämä ratkaisu tekee kytkimestä kevyemmän , progressiivisemman ja tarkemman sekä se sietää enemmän vääntömomenttia. Kytkimen kiinnittymistä ja irtautumista on molempia parannettu. Kytkimen esijännitystä voi myös mekaanisesti säätää 3 eri asetusrenkaalla.

RR 2T 300:sta on uudistettu koko mallistosta eniten. Uusi moottori yhdistettynä uuteen sytytyskarttaan mahdollistaa tasaisemman ja progressiivisemman voimanulostulon. Vaikkakin moottorin kokonaistehoa on merkittävästi nostettu on pyörä kokonaisuutena helpommin käsiteltävä.

RR 2T 250

Uusi jousilevykytkin: tämä ratkaisu tekee kytkimestä kevyemmän , progressiivisemman ja tarkemman sekä se sietää enemmän vääntömomenttia. Kytkimen kiinnittymistä ja irtautumista on molempia parannettu. Kytkimen esijännitystä voi myös mekaanisesti säätää 3 eri asetusrenkaalla.

RR 2T 125

Sylinterinkansi ja läppäventtiili: nämä kaksi kokonaan uudelleen suunniteltua komponenttia maksimoivat väännön keski ja huippukierrosalueella, jossa RR 2T 125 todella loistaa!

RR 4T 350/390/430/480

Moottorin ohjausyksikkö (ECU): RR 4T merkittävin uudistus on uusi hienostuneempi moottorinohjausyksikkö. Uusi yksikkö tarjoaa paremman hallinnan sade ja kuivankelin kartoille hyödyntämällä moottorijarrua tehokkaammin. Karttavalitsinkytkin sijaitsee edelleen samassa paikassa jossa siihen on helppo päästä käsiksi , mutta on erinomaisessa suojassa iskuilta ja vahinkosketuksilta.
Vaihteisto: kaikissa RR 4T malleissa on uusi kevyempi vaihteisto.
Uusi jousilevykytkin: tämä ratkaisu tekee kytkimestä kevyemmän , progressiivisemman ja tarkemman sekä se sietää enemmän vääntömomenttia. Kytkimen kiinnittymistä ja irtautumista on molempia parannettu. Kytkimen esijännitystä voi myös mekaanisesti säätää 3 eri asetusrenkaalla.
Saatavuus

Kesä-heinäkuun vaihde.